5.05.2020 wtorek
Witam Was dzisiaj kochani w imieniny miesiąca 😀
Dzisiaj mamy następny temat związany z naszą planetą, trochę więcej tego będzie, ale to ważne rzeczy, które powinniście znać.
Podręcznik strona 30
Przeczytajcie uważnie tekst i na jego podstawie zaznaczcie poprawne odpowiedzi w
ćwiczeniach na stronie 27 ćw. 1
Czy ktoś wie, co oznacza wyraz smog - pisany przez ,,z'' ?
Smog to duże zanieczyszczenie powietrza powodujące alergie, choroby płuc i serca.

Podręcznik strona 31- przeczytajcie jeszcze tekst ,,Smok? Nie, smog"
Ćwiczenia strona 27 ćw. 2
Teraz wytłumaczymy sobie pojęcie : ekologia
Podręcznik strona 32 - przeczytajcie wiersz : ,,Co to jest ekologia ?"
Ustnie odpowiedzcie na pytania :
1.Czym jest ekologia ?
2.Co to znaczy żyć ekologicznie ?
3.Dlaczego działania ekologiczne wiążą się z kolorem zielonym ?
4.Dlaczego należy chronić i szanować środowisko ?
Zapiszcie temat lekcji: Szanujmy Ziemię
Przepiszcie do zeszytu definicję wyrazu ekologia
Jeszcze została nam nowa forma wypowiedzi pisemnej i ustnej :Podziękowania ( do nauczenia się)
Podręcznik strona 33
W zeszycie zróbcie linijkę odstępu i przepiszcie definicję napisaną czerwonym kolorem i zdanie napisane czarnym kolorem.
Przeczytajcie : Podziękowanie
Teraz spróbujcie odpowiedzieć ustnie :
- Od kogo klasa 2b otrzymała podziękowanie ?
- Za co otrzymała podziękowanie ?
- Na co fundacja przeznaczy uzyskane środki ?
Ćwiczenia strona 28 ćw. 4 - zwróćcie uwagę , kto i komu chce podziękować
Możecie zacząć tak: Dziękujemy uczniom klasy 2c za .....i dalej uzupełnijcie sami.
Zadanie domowe (do przesłania ) - do czwartku
Podręcznik strona 33 ćw. 6
Zanim napiszecie podziękowania na czysto spróbujcie najpierw poćwiczyć w programie - Notatnik (szukamy w Akcesoriach systemu , na strzałkę i szukamy Notatnik )
Edukacja muzyczna
Przeczytajcie z jakich elementów muzycznych składa się utwór ?
Podręcznik strona 118
Ćwiczenia strona 99 ćw. 1,2
A teraz możecie posłuchać piosenki z naszych ćwiczeń strona 102 - ,,Imieniny Ziemi''
https://www.youtube.com/watch?v=NmlMF4-vHGU
Edukacja matematyczna
Dzisiaj dalej kontynuujemy tabliczkę mnożenia, tym razem przez 7.
Otwórzcie podręcznik na stronie 58 ćw. 2
Dzisiaj przydałyby się paseczki papierowe z 7 kropkami.
Jeżeli chcemy obliczyć np.8 * 7, to możemy rozdzielić liczbę 8 na :
2 paski i 6 pasków lub 3 paski i 5 pasków lub 4 paski i 4 paski
Teraz obliczamy, ile to jest 2 *7 i 6 * 7 i musimy dodać te składniki 14 + 42 = 56 - tak obliczyła Kamila
Staś rozdzielił liczbę 8 na 3 i 5, czyli 3 * 7 =21 5 * 7 = 35 i musimy dodać 21 + 35 =56
Tomek rozdzielił 8 na 4 i 4, czyli 4 * 7 = 28 i 4 * 7 = 28 28 + 28 =56
Tak możecie sobie pomóc obliczać większe liczby pod warunkiem,
że znacie tabliczkę mnożenia do 50
Ćwiczenia strona 49 ćw. 1,2,3
Dla chętnych ćwiczenia strona 49 ćw.4, podręcznik strona 58 ćw. 5
Zadanie domowe
Na kartce od bloku piszemy dużymi cyframi takie działania do nauki tabliczki, bo tylko tyle zostało do nauczenia, pozostałe działania są odwrotne.
6 * 6 = 36 6 * 7 = 42 7 * 8 = 56 8 * 9 = 72
7 * 7 = 49 6 * 8 = 48 7 * 9 = 63
8 * 8 = 64 6 * 9 = 54
9 * 9 = 81
Do zobaczenia na lekcji on- line o godz.12.00 - będę pytała odejmowania 😀
Dzisiaj mamy następny temat związany z naszą planetą, trochę więcej tego będzie, ale to ważne rzeczy, które powinniście znać.
Podręcznik strona 30
Przeczytajcie uważnie tekst i na jego podstawie zaznaczcie poprawne odpowiedzi w
ćwiczeniach na stronie 27 ćw. 1
Czy ktoś wie, co oznacza wyraz smog - pisany przez ,,z'' ?
Smog to duże zanieczyszczenie powietrza powodujące alergie, choroby płuc i serca.
Podręcznik strona 31- przeczytajcie jeszcze tekst ,,Smok? Nie, smog"
Ćwiczenia strona 27 ćw. 2
Teraz wytłumaczymy sobie pojęcie : ekologia
Podręcznik strona 32 - przeczytajcie wiersz : ,,Co to jest ekologia ?"
Ustnie odpowiedzcie na pytania :
1.Czym jest ekologia ?
2.Co to znaczy żyć ekologicznie ?
3.Dlaczego działania ekologiczne wiążą się z kolorem zielonym ?
4.Dlaczego należy chronić i szanować środowisko ?
Zapiszcie temat lekcji: Szanujmy Ziemię
Przepiszcie do zeszytu definicję wyrazu ekologia
Ekologia jest jedną z nauk, która zajmuje się przyrodą – czyli wszystkim, co nas otacza.
Ekologia w dosłownym tłumaczeniu z języka greckiego oznacza naukę o domu.
Środowisko to przecież nasz dom – miejsce, w którym żyjemy. To właśnie w nim dorastamy, uczymy się nowych rzeczy. Ekologia bada wszystkie zależności pomiędzy każdym organizmem zamieszkującym nasze środowisko. To znaczy, że w jej zakres wchodzą oddziaływania nie tylko ludzi ale również zwierząt oraz roślin.
Co to znaczy być eko ?
Osoby, które nazywają swój styl życia ekologicznym dbają o nasz dom, czyli środowisko. Nie krzywdzą innych zwierząt, dbają o rozwój roślin, segregują odpady.
Ogólnie mówiąc jest to dbanie o środowisko.
Ogólnie mówiąc jest to dbanie o środowisko.
Tekst zaznaczony na zielono też przepiszcie do zeszytu
Aby być eko należy wykonywać m.in. takie czynności:
- wyrzucać śmieci do kosza, nie na ulicę czy pod nogi,
- nie wyrzucać jedzenia,
- myć owoce i warzywa przed ich spożyciem,
- gasić światło, gdy wychodzimy z pomieszczenia,
- sprzątać po psie.
Jeszcze została nam nowa forma wypowiedzi pisemnej i ustnej :Podziękowania ( do nauczenia się)
Podręcznik strona 33
W zeszycie zróbcie linijkę odstępu i przepiszcie definicję napisaną czerwonym kolorem i zdanie napisane czarnym kolorem.
Przeczytajcie : Podziękowanie
Teraz spróbujcie odpowiedzieć ustnie :
- Od kogo klasa 2b otrzymała podziękowanie ?
- Za co otrzymała podziękowanie ?
- Na co fundacja przeznaczy uzyskane środki ?
Ćwiczenia strona 28 ćw. 4 - zwróćcie uwagę , kto i komu chce podziękować
Możecie zacząć tak: Dziękujemy uczniom klasy 2c za .....i dalej uzupełnijcie sami.
Zadanie domowe (do przesłania ) - do czwartku
Podręcznik strona 33 ćw. 6
Zanim napiszecie podziękowania na czysto spróbujcie najpierw poćwiczyć w programie - Notatnik (szukamy w Akcesoriach systemu , na strzałkę i szukamy Notatnik )
Edukacja muzyczna
Przeczytajcie z jakich elementów muzycznych składa się utwór ?
Podręcznik strona 118
Ćwiczenia strona 99 ćw. 1,2
A teraz możecie posłuchać piosenki z naszych ćwiczeń strona 102 - ,,Imieniny Ziemi''
https://www.youtube.com/watch?v=NmlMF4-vHGU
Edukacja matematyczna
Dzisiaj dalej kontynuujemy tabliczkę mnożenia, tym razem przez 7.
Otwórzcie podręcznik na stronie 58 ćw. 2
Dzisiaj przydałyby się paseczki papierowe z 7 kropkami.
Jeżeli chcemy obliczyć np.8 * 7, to możemy rozdzielić liczbę 8 na :
2 paski i 6 pasków lub 3 paski i 5 pasków lub 4 paski i 4 paski
Teraz obliczamy, ile to jest 2 *7 i 6 * 7 i musimy dodać te składniki 14 + 42 = 56 - tak obliczyła Kamila
Staś rozdzielił liczbę 8 na 3 i 5, czyli 3 * 7 =21 5 * 7 = 35 i musimy dodać 21 + 35 =56
Tomek rozdzielił 8 na 4 i 4, czyli 4 * 7 = 28 i 4 * 7 = 28 28 + 28 =56
Tak możecie sobie pomóc obliczać większe liczby pod warunkiem,
że znacie tabliczkę mnożenia do 50
Ćwiczenia strona 49 ćw. 1,2,3
Dla chętnych ćwiczenia strona 49 ćw.4, podręcznik strona 58 ćw. 5
Zadanie domowe
Na kartce od bloku piszemy dużymi cyframi takie działania do nauki tabliczki, bo tylko tyle zostało do nauczenia, pozostałe działania są odwrotne.
6 * 6 = 36 6 * 7 = 42 7 * 8 = 56 8 * 9 = 72
7 * 7 = 49 6 * 8 = 48 7 * 9 = 63
8 * 8 = 64 6 * 9 = 54
9 * 9 = 81
Do zobaczenia na lekcji on- line o godz.12.00 - będę pytała odejmowania 😀
obecny
OdpowiedzUsuńobecny
OdpowiedzUsuńObecna
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńObecna
Usuńobecny Mariusz Jaworski
OdpowiedzUsuńMaks S.
OdpowiedzUsuńNatalia Zuchowska
OdpowiedzUsuńObecna
Jakub Żuchowski
OdpowiedzUsuńObecny
Błażej i Mateusz obecni
OdpowiedzUsuńNina W. obecna ;-)
OdpowiedzUsuńMarysia obecna
OdpowiedzUsuńObecna
OdpowiedzUsuńBartek Ł. obecny
OdpowiedzUsuńObecna
OdpowiedzUsuńWanessa T. obecna
OdpowiedzUsuńKuba C. obecny
OdpowiedzUsuńBartek Ł. obecny
OdpowiedzUsuńKasper Modrzyński obecny
OdpowiedzUsuńNikodem O.-C. Obecny
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńJanek Starachowski OBECNY
OdpowiedzUsuńObecna
OdpowiedzUsuń