5.05.2020 wtorek

Witam Was dzisiaj kochani w imieniny miesiąca 😀

Dzisiaj mamy następny temat związany z naszą planetą, trochę więcej tego będzie, ale to ważne rzeczy, które powinniście znać.

Podręcznik strona 30
Przeczytajcie uważnie tekst i na jego podstawie zaznaczcie poprawne odpowiedzi w
  ćwiczeniach na stronie 27 ćw. 1

Czy ktoś wie, co oznacza wyraz smog - pisany przez ,,z'' ?
Smog to duże zanieczyszczenie powietrza powodujące alergie, choroby płuc i serca.

                               ZANIECZYSZCZENIA POWIETRZA

Podręcznik strona 31- przeczytajcie jeszcze tekst ,,Smok? Nie, smog"
Ćwiczenia strona 27 ćw. 2

Teraz wytłumaczymy sobie pojęcie : ekologia

Podręcznik strona 32 - przeczytajcie wiersz : ,,Co to jest ekologia ?"
 Ustnie odpowiedzcie na pytania :
1.Czym jest ekologia ?
2.Co to znaczy żyć ekologicznie ?
3.Dlaczego  działania ekologiczne wiążą się z kolorem zielonym ?
4.Dlaczego należy chronić i szanować środowisko ?

Zapiszcie temat lekcji:  Szanujmy Ziemię
Przepiszcie do zeszytu definicję wyrazu  ekologia


Ekologia jest jedną z nauk, która zajmuje się przyrodą – czyli wszystkim, co nas otacza. 
Ekologia w dosłownym tłumaczeniu z języka greckiego oznacza naukę o domu
Środowisko to przecież nasz dom – miejsce, w którym żyjemy. To właśnie w nim dorastamy, uczymy się nowych rzeczy. Ekologia bada wszystkie zależności pomiędzy każdym organizmem zamieszkującym nasze środowisko. To znaczy, że w jej zakres wchodzą oddziaływania nie tylko ludzi ale również zwierząt oraz roślin.

Co to znaczy być eko ?

Osoby, które nazywają swój styl życia ekologicznym dbają o nasz dom, czyli środowisko. Nie krzywdzą innych zwierząt, dbają o rozwój roślin, segregują odpady.
Ogólnie mówiąc jest to dbanie o środowisko. 
Tekst zaznaczony na zielono też przepiszcie do zeszytu
    Aby być eko należy wykonywać m.in. takie czynności:
  • wyrzucać śmieci do kosza, nie na ulicę czy pod nogi,
  • nie wyrzucać jedzenia,
  • myć owoce i warzywa przed ich spożyciem,
  • gasić światło, gdy wychodzimy z pomieszczenia,
  • sprzątać po psie.

Jeszcze została nam nowa forma wypowiedzi pisemnej i ustnej :Podziękowania ( do nauczenia się)

Podręcznik strona 33
W zeszycie zróbcie linijkę odstępu i przepiszcie definicję napisaną czerwonym kolorem i zdanie napisane czarnym kolorem.

Przeczytajcie : Podziękowanie
Teraz spróbujcie odpowiedzieć ustnie :
- Od kogo klasa 2b otrzymała podziękowanie ?
- Za co otrzymała podziękowanie ?
- Na co fundacja przeznaczy uzyskane środki ?
Ćwiczenia strona 28 ćw. 4 - zwróćcie uwagę , kto i komu chce podziękować

Możecie zacząć tak: Dziękujemy uczniom klasy 2c  za .....i dalej uzupełnijcie sami.


Zadanie domowe (do przesłania ) - do czwartku
Podręcznik strona 33 ćw. 6

Zanim napiszecie podziękowania  na czysto spróbujcie najpierw poćwiczyć  w programie - Notatnik (szukamy w Akcesoriach systemu , na strzałkę   i  szukamy Notatnik )

Edukacja muzyczna

Przeczytajcie z jakich elementów muzycznych składa się utwór ?
Podręcznik strona 118

Ćwiczenia strona 99 ćw. 1,2 

A teraz możecie posłuchać piosenki z naszych ćwiczeń strona 102 - ,,Imieniny Ziemi''

https://www.youtube.com/watch?v=NmlMF4-vHGU

Edukacja matematyczna

Dzisiaj dalej kontynuujemy tabliczkę mnożenia, tym razem przez 7.
Otwórzcie podręcznik na stronie 58 ćw. 2

Dzisiaj przydałyby się paseczki papierowe z 7 kropkami.

Jeżeli chcemy obliczyć np.8 * 7, to możemy rozdzielić liczbę 8 na :
2 paski  i 6 pasków  lub   3 paski  i 5 pasków lub  4 paski i  4 paski
Teraz obliczamy, ile to jest 2 *7   i  6 * 7   i musimy dodać te składniki 14 + 42 = 56 - tak obliczyła Kamila
Staś rozdzielił liczbę 8 na 3 i 5, czyli 3 * 7 =21    5 * 7 = 35  i musimy dodać 21 + 35 =56
Tomek rozdzielił 8 na 4 i 4, czyli 4 * 7 = 28  i  4 * 7 = 28     28 + 28 =56

Tak możecie sobie pomóc obliczać większe liczby pod warunkiem,
że znacie tabliczkę mnożenia do 50

Ćwiczenia strona 49 ćw. 1,2,3
Dla chętnych ćwiczenia strona 49 ćw.4,  podręcznik strona 58 ćw. 5

Zadanie domowe

Na kartce od bloku piszemy dużymi cyframi takie działania do nauki tabliczki, bo tylko tyle zostało do nauczenia, pozostałe działania są odwrotne.

             6 * 6 = 36         6 * 7 = 42        7 * 8 = 56         8 * 9 = 72
         7 * 7 = 49         6 * 8 = 48        7 * 9 = 63
         8 * 8 = 64         6 * 9 = 54
         9 * 9 = 81

Do zobaczenia na lekcji on- line o godz.12.00 - będę pytała odejmowania 😀





Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. obecny Mariusz Jaworski

    OdpowiedzUsuń
  3. Natalia Zuchowska
    Obecna

    OdpowiedzUsuń
  4. Błażej i Mateusz obecni

    OdpowiedzUsuń
  5. Wanessa T. obecna

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasper Modrzyński obecny

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

4.06.2020 czwartek

31.03.2020 wtorek

22.06.2020 poniedziałek