6.04.2020 Poniedziałek
Witam serdecznie w poniedziałek - już tylko dwa dni do przerwy świątecznej !😀
Na początek - bardzo proszę zajrzeć na pocztę e- mailową dzieci , tam wysłałam wiadomości dotyczące podręczników i spotkania on-line w środę. Temat spotkania też tam podam, bo nie wszyscy mają dostęp do e- dziennika.
Tematy do realizacji w tym tygodniu 6.04 - 8.04
Uświadomienie potrzeby dbania o własne zdrowie.
Zapoznanie się z informacjami na temat piramidy zdrowego żywienia i aktywności fizycznej.
Tworzenie rzeczowników od czasowników.
Poznanie zasad podstawowej diety
Poznanie zasady pisowni wyrazów z ,,ó" w zakończeniach: -ówna, -ówka, -ów
Poznanie i podtrzymywanie ogólnopolskich i regionalnych zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi.
Zapisywanie świątecznych życzeń
Odejmowanie liczby jednocyfrowej od liczb dwucyfrowych.
Poznanie cech prostokątów.
Wykonywanie ozdób wielkanocnych.
Słuchanie piosenki,,Witaj, Wiosno".
Edukacja polonistyczna
1.Dzisiaj poznacie, co to jest piramida żywienia i jakie znaczenie ma dla Was aktywność fizyczna?
Pomoże Wam w tym piosenka Gangu Świeżaków ,,Piramida żywienia"
https://www.youtube.com/watch?v=7_Y8QekljEo
2.Teraz otwórzcie podręcznik na stronie 88-89 i przeczytajcie tekst i obejrzyjcie piramidę.
Co się znajduje na drugim piętrze(od dołu) piramidy zdrowego żywienia?, a co na trzecim piętrze?
Czy spożywacie te produkty? A nabiał z czwartego piętra?
A co oznaczają obrazki w podstawie piramidy? ( na samym dole)
Aktywność fizyczna jest bardzo ważna (spacery, zabawy na świeżym powietrzu nawet chodzenie po schodach)
Warzywa i owoce powinny stanowić połowę tego, co jemy(warzyw powinno być więcej)
3.Ćwiczenia strona 80 ćwiczenie 3 i 1
4.Na dole podręcznika strona 88 są bardzo ważne wiadomości z gramatyki, które trzeba poznać i nauczyć się.
Wiecie już, co to są rzeczowniki i czasowniki. Teraz musicie nauczyć się utworzyć rzeczownik od czasownika na przykład:
śpiewa (co robi? - czasownik) > śpiewanie (co to? - rzeczownik)
śpiewam ( co robię ?) > śpiewanie (co to ?)
uczę się > uczenie
5.Ćwiczenia strona 81 ćwiczenie 5
6.Zadanie domowe
Ćwiczenia strona 81 ćw.6
Edukacja matematyczna
Dzisiaj znowu zajmiemy się odejmowaniem, ale nauczymy się innej metody.
Na początek wykonajcie ćwiczenie 1 w podręczniku na stronie 34.
Teraz spróbujcie wykonać trudniejsze działanie:
32 -5 = Czy od 2 możemy odjąć 5 ? To próbujemy 5 rozdzielić na 2 i 3, bo od 32 będziemy mogli odjąć 2 a potem jeszcze 3
W zeszycie zapiszcie temat lekcji : Odejmowanie liczby jednocyfrowej od liczb dwucyfrowych.
Przepiszcie te działania do zeszytu i obliczcie
32 - 5= 32-2-3=30 -3 = 23 - 6 =23-3 -3 =
33 - 5= 33-3-2=30-2 = 22 - 7 =22-2 -5 =
34 - 5= 34-4-1=30-1 = 26 - 8 =26-6- 2=
36 - 7 =36-6-1=30-1= 25 - 9 =25-5- 4=
Ćwiczenia strona 28 ćw.1,2,3 i 4
Do zobaczenia do jutra !
Obecna
OdpowiedzUsuńobecny
OdpowiedzUsuńObecny
OdpowiedzUsuńobecna
OdpowiedzUsuńJan Starachowski obecny
OdpowiedzUsuńObecna
OdpowiedzUsuńMateusz i Błażej obecni
OdpowiedzUsuńNikodem obecny
OdpowiedzUsuńJakub C. Obecny pozdrawiam
OdpowiedzUsuńMaks S.
OdpowiedzUsuńZuzia W obecna
OdpowiedzUsuńMarysia.K.obecna
OdpowiedzUsuńNina W. obecna
OdpowiedzUsuńAlan Drwal
OdpowiedzUsuńWanessa T. Obecna UwU
OdpowiedzUsuńNatalia Żuchowska
OdpowiedzUsuńObecna
Jakub Żuchowski obecny
OdpowiedzUsuńObecny
OdpowiedzUsuńKasper obecny
OdpowiedzUsuń