20.04.2020 poniedzia艂ek

Witam Was serdecznie i Waszych rodzic贸w w nowym tygodniu naszych lekcji馃榾

W tym tygodniu mamy do zrobienia nast臋puj膮ce tematy. Od 艣rody zaczynamy 4 cz臋艣膰 podr臋cznika i 膰wicze艅.

Uk艂adanie planu wydarze艅 na podstawie opowiadania
Pisanie notatki z wycieczki rowerowej
Zaznaczanie trasy wycieczki na mapie
Zbieranie informacji na temat Australii
Rozpoznawanie oznak budz膮cej si臋 wiosny
Poznanie pracy ornitologa i miejsc, gdzie mo偶na zobaczy膰 najwi臋cej gatunk贸w ptak贸w
Odejmowanie liczb dwucyfrowych i rozwi膮zywanie zada艅 tekstowych
Rozwi膮zywanie zada艅 niestandardowych
Poznanie wyrazu ,,kwadrans", jako jednostka czasu
Projektowanie mapy rowerowej z ciekawymi miejscami
Malowanie pi臋kna Wielkiej Rafy Koralowej
S艂uchanie muzyki aboryge艅skiej

Mimo tego, 偶e czas nie pozwala  na zorganizowanie wycieczki rowerowej w obecnym czasie om贸wimy temat, kt贸ry przyda nam si臋, jak ju偶 wszystko wr贸ci do normy.

1. Otw贸rzcie podr臋czniki na stronie 80 i przeczytajcie prosz臋 uwa偶nie tekst pt.,,Rower"
Teraz spr贸bujcie odpowiedzie膰 na pytania :
1. Dlaczego rodzice Miko艂ajka nie chcieli kupi膰 mu roweru ?
2. Jaki postawili warunek ?
3. Czego dowiedzia艂 si臋 Miko艂ajek o swoim tacie?

2.膯wiczenia strona 72 膰w. 1 Bardzo prosz臋, aby艣cie na wtorkowe spotkanie umieli opowiada膰 ten tekst wed艂ug planu wydarze艅, bo chcia艂abym zapyta膰 ch臋tne osoby.

3.Pami臋tacie , co to s膮 przymiotniki i na jakie pytania odpowiadaj膮 ?
Przymiotniki  okre艣laj膮 cechy rzeczownik贸w i odpowiadaj膮 na pytania: jaki, jaka, jakie.
Rzeczowniki maj膮 3 rodzaje :
 - rodzaj m臋ski (ten) - samoch贸d
 - rodzaj 偶e艅ski (ta) - wycieczka
 - rodzaj nijaki (to)  - ko艂o
膯wiczenia strona 72 膰w.3

4.Teraz macie du偶o wolnego czasu. W wolnej chwili mo偶ecie, kto ma,  sprawdzi膰 sw贸j rower.
Pomog膮 Wam w tym ,,Dobre rady" w podr臋czniku na stronie 81.

Ma艂a przerwa : Po艂贸偶cie si臋 na plecach i wykonuj膮c ruchy nogami na艣ladujcie jazd臋 rowerem wyobra偶aj膮c sobie wycieczk臋 rowerow膮.

5. W zeszycie napiszcie temat :Czas na rower

W podr臋czniku na stronie 82 przeczytajcie notatk臋 kronikarsk膮 z wycieczki rowerowej i  na jej podstawie w zeszycie napiszcie notatk臋 z dowolnej wycieczki rodzinnej lub wycieczki wymy艣lonej.
Praca na ocen臋 na 艣rod臋, prosz臋, aby rodzice mi przes艂ali.

Dla ch臋tnych - 膰wiczenia strona 72 膰w.2  馃挭

Edukacja matematyczna

Dodawali艣cie liczby dwucyfrowe, dzisiaj zajmiemy si臋 odejmowaniem liczb dwucyfrowych.

Odejmowanie liczb dwucyfrowych z  przekraczaniem progu dziesi膮tkowego zaczynamy od przypomnienia wcze艣niej opanowanych umiej臋tno艣ci.
 Powtarzamy pami臋ciowe odejmowanie:
 • pe艂nych dziesi膮tek, np. 50 – 40 = ? ;
 • liczby jednocyfrowej od pe艂nej dziesi膮tki, np. 90 – 3 = ? ;
 • w zakresie 20 z przekraczaniem progu dziesi膮tkowego, np. 13 – 6 = ? .

Teraz poznacie metod臋 Franka - podr臋cznik strona 44 膰w.1

Podczas odejmowania 43-26 =
Aby by艂o nam 艂atwiej, liczb臋 26 rozk艂adamy na 20 i 6
Potem od liczby 43 odejmujemy 20 i jeszcze 6
             43 - 26 = 43- 20 -6 =23 - 6 =17

Inny przyk艂ad : 66 - 18 = 66 - 10 - 8=56 - 8 = 48

W zeszycie zapiszcie temat : Odejmowanie liczb dwucyfrowych

Podr臋cznik strona 44 膰w.1
W zeszycie wykonajcie najpierw te przyk艂ady z 膰w. 1

Potem podr臋cznik strona 44 膰w.3 - te偶 w zeszycie i  膰w. 7 strona 45 - te偶 w zeszycie

膯wiczenia strona 38 膰w. 1, 2

Zadanie domowe: 膯wiczenia strona 38 膰w. 3, strona 39 膰w. 4,5

Do zobaczenia do jutra 馃槈馃槈












Komentarze

Prze艣lij komentarz

Popularne posty z tego bloga

15.06.2020 poniedzia艂ek

25.05.2020 poniedzia艂ek

27.03.2020 pi膮tek