20.04.2020 poniedziałek
Witam Was serdecznie i Waszych rodziców w nowym tygodniu naszych lekcji😀
W tym tygodniu mamy do zrobienia następujące tematy. Od środy zaczynamy 4 część podręcznika i ćwiczeń.
Układanie planu wydarzeń na podstawie opowiadania
Pisanie notatki z wycieczki rowerowej
Zaznaczanie trasy wycieczki na mapie
Zbieranie informacji na temat Australii
Rozpoznawanie oznak budzącej się wiosny
Poznanie pracy ornitologa i miejsc, gdzie można zobaczyć najwięcej gatunków ptaków
Odejmowanie liczb dwucyfrowych i rozwiązywanie zadań tekstowych
Rozwiązywanie zadań niestandardowych
Poznanie wyrazu ,,kwadrans", jako jednostka czasu
Projektowanie mapy rowerowej z ciekawymi miejscami
Malowanie piękna Wielkiej Rafy Koralowej
Słuchanie muzyki aborygeńskiej
Mimo tego, że czas nie pozwala na zorganizowanie wycieczki rowerowej w obecnym czasie omówimy temat, który przyda nam się, jak już wszystko wróci do normy.
1. Otwórzcie podręczniki na stronie 80 i przeczytajcie proszę uważnie tekst pt.,,Rower"
Teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania :
1. Dlaczego rodzice Mikołajka nie chcieli kupić mu roweru ?
2. Jaki postawili warunek ?
3. Czego dowiedział się Mikołajek o swoim tacie?
2.Ćwiczenia strona 72 ćw. 1 Bardzo proszę, abyście na wtorkowe spotkanie umieli opowiadać ten tekst według planu wydarzeń, bo chciałabym zapytać chętne osoby.
3.Pamiętacie , co to są przymiotniki i na jakie pytania odpowiadają ?
Przymiotniki określają cechy rzeczowników i odpowiadają na pytania: jaki, jaka, jakie.
Rzeczowniki mają 3 rodzaje :
- rodzaj męski (ten) - samochód
- rodzaj żeński (ta) - wycieczka
- rodzaj nijaki (to) - koło
Ćwiczenia strona 72 ćw.3
4.Teraz macie dużo wolnego czasu. W wolnej chwili możecie, kto ma, sprawdzić swój rower.
Pomogą Wam w tym ,,Dobre rady" w podręczniku na stronie 81.
Mała przerwa : Połóżcie się na plecach i wykonując ruchy nogami naśladujcie jazdę rowerem wyobrażając sobie wycieczkę rowerową.
5. W zeszycie napiszcie temat :Czas na rower
W podręczniku na stronie 82 przeczytajcie notatkę kronikarską z wycieczki rowerowej i na jej podstawie w zeszycie napiszcie notatkę z dowolnej wycieczki rodzinnej lub wycieczki wymyślonej.
Praca na ocenę na środę, proszę, aby rodzice mi przesłali.
Dla chętnych - ćwiczenia strona 72 ćw.2 💪
Edukacja matematyczna
Dodawaliście liczby dwucyfrowe, dzisiaj zajmiemy się odejmowaniem liczb dwucyfrowych.
Odejmowanie liczb dwucyfrowych z przekraczaniem progu dziesiątkowego zaczynamy od przypomnienia wcześniej opanowanych umiejętności.
Powtarzamy pamięciowe odejmowanie:
• pełnych dziesiątek, np. 50 – 40 = ? ;
• liczby jednocyfrowej od pełnej dziesiątki, np. 90 – 3 = ? ;
• w zakresie 20 z przekraczaniem progu dziesiątkowego, np. 13 – 6 = ? .
Teraz poznacie metodę Franka - podręcznik strona 44 ćw.1
Podczas odejmowania 43-26 =
Aby było nam łatwiej, liczbę 26 rozkładamy na 20 i 6
Potem od liczby 43 odejmujemy 20 i jeszcze 6
43 - 26 = 43- 20 -6 =23 - 6 =17
Inny przykład : 66 - 18 = 66 - 10 - 8=56 - 8 = 48
W zeszycie zapiszcie temat : Odejmowanie liczb dwucyfrowych
Podręcznik strona 44 ćw.1
W zeszycie wykonajcie najpierw te przykłady z ćw. 1
Potem podręcznik strona 44 ćw.3 - też w zeszycie i ćw. 7 strona 45 - też w zeszycie
Ćwiczenia strona 38 ćw. 1, 2
Zadanie domowe: Ćwiczenia strona 38 ćw. 3, strona 39 ćw. 4,5
Do zobaczenia do jutra 😉😉
W tym tygodniu mamy do zrobienia następujące tematy. Od środy zaczynamy 4 część podręcznika i ćwiczeń.
Układanie planu wydarzeń na podstawie opowiadania
Pisanie notatki z wycieczki rowerowej
Zaznaczanie trasy wycieczki na mapie
Zbieranie informacji na temat Australii
Rozpoznawanie oznak budzącej się wiosny
Poznanie pracy ornitologa i miejsc, gdzie można zobaczyć najwięcej gatunków ptaków
Odejmowanie liczb dwucyfrowych i rozwiązywanie zadań tekstowych
Rozwiązywanie zadań niestandardowych
Poznanie wyrazu ,,kwadrans", jako jednostka czasu
Projektowanie mapy rowerowej z ciekawymi miejscami
Malowanie piękna Wielkiej Rafy Koralowej
Słuchanie muzyki aborygeńskiej
Mimo tego, że czas nie pozwala na zorganizowanie wycieczki rowerowej w obecnym czasie omówimy temat, który przyda nam się, jak już wszystko wróci do normy.
1. Otwórzcie podręczniki na stronie 80 i przeczytajcie proszę uważnie tekst pt.,,Rower"
Teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania :
1. Dlaczego rodzice Mikołajka nie chcieli kupić mu roweru ?
2. Jaki postawili warunek ?
3. Czego dowiedział się Mikołajek o swoim tacie?
2.Ćwiczenia strona 72 ćw. 1 Bardzo proszę, abyście na wtorkowe spotkanie umieli opowiadać ten tekst według planu wydarzeń, bo chciałabym zapytać chętne osoby.
3.Pamiętacie , co to są przymiotniki i na jakie pytania odpowiadają ?
Przymiotniki określają cechy rzeczowników i odpowiadają na pytania: jaki, jaka, jakie.
Rzeczowniki mają 3 rodzaje :
- rodzaj męski (ten) - samochód
- rodzaj żeński (ta) - wycieczka
- rodzaj nijaki (to) - koło
Ćwiczenia strona 72 ćw.3
4.Teraz macie dużo wolnego czasu. W wolnej chwili możecie, kto ma, sprawdzić swój rower.
Pomogą Wam w tym ,,Dobre rady" w podręczniku na stronie 81.
Mała przerwa : Połóżcie się na plecach i wykonując ruchy nogami naśladujcie jazdę rowerem wyobrażając sobie wycieczkę rowerową.
5. W zeszycie napiszcie temat :Czas na rower
W podręczniku na stronie 82 przeczytajcie notatkę kronikarską z wycieczki rowerowej i na jej podstawie w zeszycie napiszcie notatkę z dowolnej wycieczki rodzinnej lub wycieczki wymyślonej.
Praca na ocenę na środę, proszę, aby rodzice mi przesłali.
Dla chętnych - ćwiczenia strona 72 ćw.2 💪
Edukacja matematyczna
Dodawaliście liczby dwucyfrowe, dzisiaj zajmiemy się odejmowaniem liczb dwucyfrowych.
Odejmowanie liczb dwucyfrowych z przekraczaniem progu dziesiątkowego zaczynamy od przypomnienia wcześniej opanowanych umiejętności.
Powtarzamy pamięciowe odejmowanie:
• pełnych dziesiątek, np. 50 – 40 = ? ;
• liczby jednocyfrowej od pełnej dziesiątki, np. 90 – 3 = ? ;
• w zakresie 20 z przekraczaniem progu dziesiątkowego, np. 13 – 6 = ? .
Teraz poznacie metodę Franka - podręcznik strona 44 ćw.1
Podczas odejmowania 43-26 =
Aby było nam łatwiej, liczbę 26 rozkładamy na 20 i 6
Potem od liczby 43 odejmujemy 20 i jeszcze 6
43 - 26 = 43- 20 -6 =23 - 6 =17
Inny przykład : 66 - 18 = 66 - 10 - 8=56 - 8 = 48
W zeszycie zapiszcie temat : Odejmowanie liczb dwucyfrowych
Podręcznik strona 44 ćw.1
W zeszycie wykonajcie najpierw te przykłady z ćw. 1
Potem podręcznik strona 44 ćw.3 - też w zeszycie i ćw. 7 strona 45 - też w zeszycie
Ćwiczenia strona 38 ćw. 1, 2
Zadanie domowe: Ćwiczenia strona 38 ćw. 3, strona 39 ćw. 4,5
Do zobaczenia do jutra 😉😉
Obecna
OdpowiedzUsuńobecny
OdpowiedzUsuńobecny Mariusz Jaworski
OdpowiedzUsuńNatalia zuchowka
OdpowiedzUsuńObecna
Nikodem obecny
OdpowiedzUsuńObecna
OdpowiedzUsuńZuzia W obecna
OdpowiedzUsuńJakub Zuchowski
OdpowiedzUsuńObecny
Obecny
OdpowiedzUsuńMaks S.
OdpowiedzUsuńMateusz i Błażej obecni
OdpowiedzUsuńJan Starachowski obecny
OdpowiedzUsuńObecna
OdpowiedzUsuńMarysia obecna
OdpowiedzUsuńNina W. Obecna
OdpowiedzUsuńWanessa T. obecna
OdpowiedzUsuńJakub C. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńAlan Drwal
OdpowiedzUsuń