20.04.2020 poniedzia艂ek
Witam Was serdecznie i Waszych rodzic贸w w nowym tygodniu naszych lekcji馃榾
W tym tygodniu mamy do zrobienia nast臋puj膮ce tematy. Od 艣rody zaczynamy 4 cz臋艣膰 podr臋cznika i 膰wicze艅.
Uk艂adanie planu wydarze艅 na podstawie opowiadania
Pisanie notatki z wycieczki rowerowej
Zaznaczanie trasy wycieczki na mapie
Zbieranie informacji na temat Australii
Rozpoznawanie oznak budz膮cej si臋 wiosny
Poznanie pracy ornitologa i miejsc, gdzie mo偶na zobaczy膰 najwi臋cej gatunk贸w ptak贸w
Odejmowanie liczb dwucyfrowych i rozwi膮zywanie zada艅 tekstowych
Rozwi膮zywanie zada艅 niestandardowych
Poznanie wyrazu ,,kwadrans", jako jednostka czasu
Projektowanie mapy rowerowej z ciekawymi miejscami
Malowanie pi臋kna Wielkiej Rafy Koralowej
S艂uchanie muzyki aboryge艅skiej
Mimo tego, 偶e czas nie pozwala na zorganizowanie wycieczki rowerowej w obecnym czasie om贸wimy temat, kt贸ry przyda nam si臋, jak ju偶 wszystko wr贸ci do normy.
1. Otw贸rzcie podr臋czniki na stronie 80 i przeczytajcie prosz臋 uwa偶nie tekst pt.,,Rower"
Teraz spr贸bujcie odpowiedzie膰 na pytania :
1. Dlaczego rodzice Miko艂ajka nie chcieli kupi膰 mu roweru ?
2. Jaki postawili warunek ?
3. Czego dowiedzia艂 si臋 Miko艂ajek o swoim tacie?
2.膯wiczenia strona 72 膰w. 1 Bardzo prosz臋, aby艣cie na wtorkowe spotkanie umieli opowiada膰 ten tekst wed艂ug planu wydarze艅, bo chcia艂abym zapyta膰 ch臋tne osoby.
3.Pami臋tacie , co to s膮 przymiotniki i na jakie pytania odpowiadaj膮 ?
Przymiotniki okre艣laj膮 cechy rzeczownik贸w i odpowiadaj膮 na pytania: jaki, jaka, jakie.
Rzeczowniki maj膮 3 rodzaje :
- rodzaj m臋ski (ten) - samoch贸d
- rodzaj 偶e艅ski (ta) - wycieczka
- rodzaj nijaki (to) - ko艂o
膯wiczenia strona 72 膰w.3
4.Teraz macie du偶o wolnego czasu. W wolnej chwili mo偶ecie, kto ma, sprawdzi膰 sw贸j rower.
Pomog膮 Wam w tym ,,Dobre rady" w podr臋czniku na stronie 81.
Ma艂a przerwa : Po艂贸偶cie si臋 na plecach i wykonuj膮c ruchy nogami na艣ladujcie jazd臋 rowerem wyobra偶aj膮c sobie wycieczk臋 rowerow膮.
5. W zeszycie napiszcie temat :Czas na rower
W podr臋czniku na stronie 82 przeczytajcie notatk臋 kronikarsk膮 z wycieczki rowerowej i na jej podstawie w zeszycie napiszcie notatk臋 z dowolnej wycieczki rodzinnej lub wycieczki wymy艣lonej.
Praca na ocen臋 na 艣rod臋, prosz臋, aby rodzice mi przes艂ali.
Dla ch臋tnych - 膰wiczenia strona 72 膰w.2 馃挭
Edukacja matematyczna
Dodawali艣cie liczby dwucyfrowe, dzisiaj zajmiemy si臋 odejmowaniem liczb dwucyfrowych.
Odejmowanie liczb dwucyfrowych z przekraczaniem progu dziesi膮tkowego zaczynamy od przypomnienia wcze艣niej opanowanych umiej臋tno艣ci.
Powtarzamy pami臋ciowe odejmowanie:
• pe艂nych dziesi膮tek, np. 50 – 40 = ? ;
• liczby jednocyfrowej od pe艂nej dziesi膮tki, np. 90 – 3 = ? ;
• w zakresie 20 z przekraczaniem progu dziesi膮tkowego, np. 13 – 6 = ? .
Teraz poznacie metod臋 Franka - podr臋cznik strona 44 膰w.1
Podczas odejmowania 43-26 =
Aby by艂o nam 艂atwiej, liczb臋 26 rozk艂adamy na 20 i 6
Potem od liczby 43 odejmujemy 20 i jeszcze 6
43 - 26 = 43- 20 -6 =23 - 6 =17
Inny przyk艂ad : 66 - 18 = 66 - 10 - 8=56 - 8 = 48
W zeszycie zapiszcie temat : Odejmowanie liczb dwucyfrowych
Podr臋cznik strona 44 膰w.1
W zeszycie wykonajcie najpierw te przyk艂ady z 膰w. 1
Potem podr臋cznik strona 44 膰w.3 - te偶 w zeszycie i 膰w. 7 strona 45 - te偶 w zeszycie
膯wiczenia strona 38 膰w. 1, 2
Zadanie domowe: 膯wiczenia strona 38 膰w. 3, strona 39 膰w. 4,5
Do zobaczenia do jutra 馃槈馃槈
W tym tygodniu mamy do zrobienia nast臋puj膮ce tematy. Od 艣rody zaczynamy 4 cz臋艣膰 podr臋cznika i 膰wicze艅.
Uk艂adanie planu wydarze艅 na podstawie opowiadania
Pisanie notatki z wycieczki rowerowej
Zaznaczanie trasy wycieczki na mapie
Zbieranie informacji na temat Australii
Rozpoznawanie oznak budz膮cej si臋 wiosny
Poznanie pracy ornitologa i miejsc, gdzie mo偶na zobaczy膰 najwi臋cej gatunk贸w ptak贸w
Odejmowanie liczb dwucyfrowych i rozwi膮zywanie zada艅 tekstowych
Rozwi膮zywanie zada艅 niestandardowych
Poznanie wyrazu ,,kwadrans", jako jednostka czasu
Projektowanie mapy rowerowej z ciekawymi miejscami
Malowanie pi臋kna Wielkiej Rafy Koralowej
S艂uchanie muzyki aboryge艅skiej
Mimo tego, 偶e czas nie pozwala na zorganizowanie wycieczki rowerowej w obecnym czasie om贸wimy temat, kt贸ry przyda nam si臋, jak ju偶 wszystko wr贸ci do normy.
1. Otw贸rzcie podr臋czniki na stronie 80 i przeczytajcie prosz臋 uwa偶nie tekst pt.,,Rower"
Teraz spr贸bujcie odpowiedzie膰 na pytania :
1. Dlaczego rodzice Miko艂ajka nie chcieli kupi膰 mu roweru ?
2. Jaki postawili warunek ?
3. Czego dowiedzia艂 si臋 Miko艂ajek o swoim tacie?
2.膯wiczenia strona 72 膰w. 1 Bardzo prosz臋, aby艣cie na wtorkowe spotkanie umieli opowiada膰 ten tekst wed艂ug planu wydarze艅, bo chcia艂abym zapyta膰 ch臋tne osoby.
3.Pami臋tacie , co to s膮 przymiotniki i na jakie pytania odpowiadaj膮 ?
Przymiotniki okre艣laj膮 cechy rzeczownik贸w i odpowiadaj膮 na pytania: jaki, jaka, jakie.
Rzeczowniki maj膮 3 rodzaje :
- rodzaj m臋ski (ten) - samoch贸d
- rodzaj 偶e艅ski (ta) - wycieczka
- rodzaj nijaki (to) - ko艂o
膯wiczenia strona 72 膰w.3
4.Teraz macie du偶o wolnego czasu. W wolnej chwili mo偶ecie, kto ma, sprawdzi膰 sw贸j rower.
Pomog膮 Wam w tym ,,Dobre rady" w podr臋czniku na stronie 81.
Ma艂a przerwa : Po艂贸偶cie si臋 na plecach i wykonuj膮c ruchy nogami na艣ladujcie jazd臋 rowerem wyobra偶aj膮c sobie wycieczk臋 rowerow膮.
5. W zeszycie napiszcie temat :Czas na rower
W podr臋czniku na stronie 82 przeczytajcie notatk臋 kronikarsk膮 z wycieczki rowerowej i na jej podstawie w zeszycie napiszcie notatk臋 z dowolnej wycieczki rodzinnej lub wycieczki wymy艣lonej.
Praca na ocen臋 na 艣rod臋, prosz臋, aby rodzice mi przes艂ali.
Dla ch臋tnych - 膰wiczenia strona 72 膰w.2 馃挭
Edukacja matematyczna
Dodawali艣cie liczby dwucyfrowe, dzisiaj zajmiemy si臋 odejmowaniem liczb dwucyfrowych.
Odejmowanie liczb dwucyfrowych z przekraczaniem progu dziesi膮tkowego zaczynamy od przypomnienia wcze艣niej opanowanych umiej臋tno艣ci.
Powtarzamy pami臋ciowe odejmowanie:
• pe艂nych dziesi膮tek, np. 50 – 40 = ? ;
• liczby jednocyfrowej od pe艂nej dziesi膮tki, np. 90 – 3 = ? ;
• w zakresie 20 z przekraczaniem progu dziesi膮tkowego, np. 13 – 6 = ? .
Teraz poznacie metod臋 Franka - podr臋cznik strona 44 膰w.1
Podczas odejmowania 43-26 =
Aby by艂o nam 艂atwiej, liczb臋 26 rozk艂adamy na 20 i 6
Potem od liczby 43 odejmujemy 20 i jeszcze 6
43 - 26 = 43- 20 -6 =23 - 6 =17
Inny przyk艂ad : 66 - 18 = 66 - 10 - 8=56 - 8 = 48
W zeszycie zapiszcie temat : Odejmowanie liczb dwucyfrowych
Podr臋cznik strona 44 膰w.1
W zeszycie wykonajcie najpierw te przyk艂ady z 膰w. 1
Potem podr臋cznik strona 44 膰w.3 - te偶 w zeszycie i 膰w. 7 strona 45 - te偶 w zeszycie
膯wiczenia strona 38 膰w. 1, 2
Zadanie domowe: 膯wiczenia strona 38 膰w. 3, strona 39 膰w. 4,5
Do zobaczenia do jutra 馃槈馃槈
Obecna
OdpowiedzUsu艅obecny
OdpowiedzUsu艅obecny Mariusz Jaworski
OdpowiedzUsu艅Natalia zuchowka
OdpowiedzUsu艅Obecna
Nikodem obecny
OdpowiedzUsu艅Obecna
OdpowiedzUsu艅Zuzia W obecna
OdpowiedzUsu艅Jakub Zuchowski
OdpowiedzUsu艅Obecny
Obecny
OdpowiedzUsu艅Maks S.
OdpowiedzUsu艅Mateusz i B艂a偶ej obecni
OdpowiedzUsu艅Jan Starachowski obecny
OdpowiedzUsu艅Obecna
OdpowiedzUsu艅Marysia obecna
OdpowiedzUsu艅Nina W. Obecna
OdpowiedzUsu艅Wanessa T. obecna
OdpowiedzUsu艅Jakub C. Pozdrawiam
OdpowiedzUsu艅Alan Drwal
OdpowiedzUsu艅