21.04.2020 wtorek


Witam Was kochani w kolejny dzie艅 馃榾

Dzisiaj mamy drugi temat zwi膮zany z rowerem.
Tym razem zajmiemy si臋 organizacj膮 wycieczki rowerowej. Troch臋 mi szkoda, 偶e na razie mo偶emy tylko o niej m贸wi膰, ale jak ju偶 b臋dziecie mogli j膮 zorganizowa膰 z rodzicami zobaczycie, 偶e wszystkie wiadomo艣ci Wam si臋 przydadz膮.

1. Jak przeczytacie tekst z podr臋cznika strona 84, to sami stwierdzicie, 偶e jeste艣cie bardzo dobrze  przygotowani do nawet ca艂odziennej wyprawy.
Pami臋tajcie, 偶eby wycieczka by艂a udana to musi by膰 bezpieczna. Zwr贸膰cie uwag臋 na EKWIPUNEK przedstawiony w podr臋czniku potrzebny ka偶demu uczestnikowi wycieczki.

2. 膯wiczenia strona 74 膰w.2 

3. 膯wiczenia strona 74 膰w.1 
Obrazki na mapie to legenda mapy (po lewej stronie w dolnym rogu). Wpiszcie obok obrazk贸w w 膰wiczeniu ,co oznaczaj膮 i uzupe艂nijcie tekst. Zaznaczcie tras臋 kolorow膮 kredk膮.

4. 膯wiczenia strona 75 膰w. 3
Najpierw przyjrzyjcie si臋 uwa偶nie mapie, kt贸r膮 narysowa艂 Kostek, potem odszukajcie czerwon膮 tras臋, kt贸r膮 zaznaczy艂 i na jej podstawie uzupe艂nijcie ni偶ej tekst odpowiednimi nalepkami.

Dla ch臋tnych , mo偶e kto艣 chcia艂by narysowa膰 swoj膮 map臋 z ciekawymi miejscami i tras臋 wycieczki rowerowej ?

Kr贸tka przerwa - tak, jak wczoraj le偶enie na plecach i na艣ladowanie jazdy rowerem.

5.Dla zainteresowanych, jak wykona膰 w艂asnor臋cznie kompas?

https://www.youtube.com/watch?v=qfb_nyQhaes

Zamiast korka mo偶e by膰 plastikowe wieczko, kartka,  a magnes mo偶e na lod贸wce si臋 znajdzie?
Je艣li uda艂o si臋 dobrze namagnesowa膰 Wam ig艂臋, po chwili ustawi si臋 ona w kierunku p贸艂noc- po艂udnie.

Troch臋 wyja艣nienia dla tych, kt贸rzy wykonali do艣wiadczenie i s膮 zainteresowani.
Magnes mo偶e przekaza膰 swoje w艂a艣ciwo艣ci stali, kt贸ra jest stopem sk艂adaj膮cym si臋 g艂贸wnie z 偶elaza. Je艣li kilkana艣cie razy przeci膮gniemy magnesem po stalowej igle, zyska ona w艂a艣ciwo艣ci magnetyczne. Nasza planeta Ziemia jest wielkim magnesem. Je艣li umie艣cimy w polu magnetycznym Ziemi dowolny magnes, kt贸ry mo偶e si臋 swobodnie obraca膰, to obr贸ci si臋 on tak, aby wskazywa膰 linie pola magnetycznego Ziemi. Poniewa偶 linie pola zawsze przebiegaj膮 od jednego bieguna magnetycznego do drugiego, to namagnesowana ig艂a ustawi si臋 zgodnie z liniami pola magnetycznego Ziemi i wska偶e nam ziemskie bieguny magnetyczne

Teraz spr贸bujcie swoich si艂 w 艣piewaniu

Najpierw wys艂uchajcie tej piosenki :
https://www.youtube.com/watch?v=CkXSdjgvaAk&t=31s

a teraz spr贸bujcie czytaj膮c tekst za艣piewa膰 sami
https://www.youtube.com/watch?v=PlYkGLbTnB8&list=RDPlYkGLbTnB8&start_radio=1

Edukacja matematyczna
Wczoraj poznali艣cie metod臋 odejmowania liczb dwucyfrowych, kt贸r膮 przedstawi艂 Franek. 
Dzisiaj poznacie drug膮 metod臋, kt贸r膮 przedstawi  Zosia.
Ta metoda wydaje mi si臋 艂atwiejsza, ale wyb贸r nale偶y do Was.

Obliczamy taki przyk艂ad:

 53-36 =
W drugiej liczbie (odjemnik)  liczb臋 jedno艣ci musimy tak roz艂o偶y膰, aby by艂a taka sama jak w pierwszej to znaczy rozk艂adamy j膮 na 33 +3 (36)
53 - 36 = 53-33-3=20 - 3 =17

Inny przyk艂ad: 41 - 27 = 41-21 - 6=20 - 6 =14       27 = 21+6

W zeszycie zapiszcie temat : Odejmowanie liczb dwucyfrowych.

Obliczcie dzia艂ania w zeszycie z podr臋cznika strona 46 膰w. 1
Nast臋pnie przeanalizujcie 膰w. 2

W zeszycie wykonajcie 膰w. 5 z podr臋cznika strona 47 i 膰w. 3 strona 46.

Zadanie domowe : 膯wiczenia strona 40 膰w.1,2

To na dzisiaj wszystko. Jutro temat zwi膮zany z Australi膮.
O 13.00 zapraszam wszystkich na wideokonferencj臋.


















Komentarze

Prze艣lij komentarz

Popularne posty z tego bloga

15.06.2020 poniedzia艂ek

25.05.2020 poniedzia艂ek

27.03.2020 pi膮tek