25.03.2020 środa
Dzień dobry, witam wszystkich serdecznie przed ekranami.
Jak już pewnie wiecie, od dzisiaj systematycznie musicie uczestniczyć w zajęciach on - line, bo pani musi uzupełniać Waszą obecność w lekcjach i musimy powoli realizować dalsze tematy.
Na pewno sobie poradzimy, pod warunkiem, że będziecie słuchali rodziców i sami przyłożycie się do pracy.
Na początek kilka zasad higienicznej pracy na komputerze (Pamiętacie ? Już o tym mówiliśmy) :
Nie podajemy swoich danych nieznajomym, nie udostępniamy zdjęć bez zgody i wiedzy rodziców.
Korzystając z komputera pamiętajcie również o:
- właściwej odległości od monitora - chronimy nasz wzrok
- właściwym ustawieniu krzesła i biurka (plecy wyprostowane) - dbamy o odpowiednie oświetlenie
- zapewnieniu sobie przerwy w pracy z komputerem - dbamy o to, żeby się zrelaksować, możemy wykonać kilka ćwiczeń dajemy wtedy odpoczynek naszym oczom,mięśniom szyi, barku i dłoni
Zagadnienia do realizacji na kolejne trzy dni z edukacji polonistycznej :
- zapoznanie z charakterystycznymi cechami wiosny oraz symbolami wiosennymi; układanie zdań o wiośnie; układanie planu wydarzeń
A teraz przystępujemy do pracy
Mówiliśmy już, kiedy rozpoczyna się wiosna, o pierwszych wiosennych kwiatach. Dzisiaj napiszemy kilka zdań, o tym, że już przyszła wiosna.
Ćwiczenia strona 68, ćwiczenie 1
Wykorzystując zdania z tego ćwiczenia spróbujcie napisać krótki tekst o wiośnie - w zeszycie.
Ja zacznę, a Wy napiszcie resztę. 21 marca rozpoczyna się wiosna. Na drzewach pojawiają się młode listki..........
Nie wiem, czy pamiętacie jak w zeszłym roku witaliśmy wiosnę na szkolnym boisku.
W ludowych obrzędach symbolem wiosny jest marzanna. Była to kukła zrobiona najczęściej ze słomy i była uosobieniem zimy, dlatego palono ją lub topiono w morzu lub rzece.Dzisiaj ze względów ekologicznych, marzanny już się nie topi i nie pali. Porozmawiajcie z rodzicami, jak Oni żegnali zimę i witali wiosnę jak byli mali.
Jak Wam się uda możecie poszukać informacji o tym, jak w innych krajach żegna się zimę i wita wiosnę a ze ścinków materiałów możecie zrobić swoją marzannę.
Podręcznik strona 76
Uważnie przeczytajcie informacje za pomocą, jakich wyrazów łączymy inne wyrazy lub zdania i zapamiętajcie.
Zadanie domowe
Ćwiczenia strona 69 ćwiczenie 4, 5, 6
Zagadnienia do realizacji z edukacji matematycznej:
- poznanie czworokątów i ich cech, obliczanie upływającego czasu, obliczanie sum metodą doliczania
Podręcznik strona 25 ćwiczenie 2
Przyjrzyjcie się tym figurom. Czy potraficie wymienić wspólne cechy tych figur ?
Narysujcie w zeszycie 3 takie figury różniące się wielkością, kształtem i kolorem.
Pod spodem napiszcie zdanie :
Figury geometryczne, które mają 4 boki, 4 kąty i 4 wierzchołki nazywamy czworokątami.
Zadanie domowe
Ćwiczenia strona 21 ćwiczenie1 i 3. Dla chętnych ćwiczenie2.
obecny :)
OdpowiedzUsuńObecny :)
OdpowiedzUsuńAleks.M
UsuńAlicja Kaliszewska - obecna 😊
OdpowiedzUsuńMariusz Jaworski - obecny :)
OdpowiedzUsuńObecny Kuba C.
OdpowiedzUsuńNina Wołczak, jestem.
OdpowiedzUsuńMateusz i Błażej obecni.
OdpowiedzUsuńJulia również obecna
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńLaura Sz obecna
OdpowiedzUsuńMaks S.
OdpowiedzUsuńZuzia Wenta obecna
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuń